Online holdtilmelding og booking med Conventus og UniLock


Online holdtilmelding og bookinger i Conventus, UniLock adgangskontrol, Unitek

Anvendelse

Motionscentre, foreninger, skoler, haller mv. kan tilbyde medlemmer online selvbetjent tilmelding af hold, træning, faciliteter, remedier mv. og tilbyde alle interesserede booking af haltider, ressourcer, faciliteter mv. kombineret med adgangskontrol.

Holdtilmelding og booking udføres online i Conventus af medlemmer og andre hvorefter informationerne inden for få minutter automatisk er hentet af UniLock.

Holdtilmelding vil typisk resultere i at der er adgang i de aktuelle UniLock døre i de korrekte tidsperioder.

Booking kan resultere i både ændret adgang og ændret styring på samme tid, populært sagt sørger UniLock for at booking-ressourcer er klar til deltagerne i bookingperioden:
  • Adgang gives for bookingers medlemmer og bookingers PIN-koder.
  • Døre oplåses/låses, tyverialarm frakobles/tilkobles, lys tændes/slukkes, ventilation tændes/slukkes mv.
  • Adgang nægtes for udvalgte gruppers medlemmer.

  • Når bookingperioden udløber eller bookingen aflyses vender alt automatisk tilbage til almindelig drift.

    UniLock indeholder altid fuld logning af alle hændelser, så der med en simpel logsøgning fx kan undersøges hvem der fik adgang hvor og hvornår i en given tidsperiode. Anvendes den indbyggede integration til overvågningskameraer, kan man visuelt verificere hvem der fik adgang og hvor mange der passerede døren.

    Områdevisning er en anden indbygget præventiv udvidelsesmulighed, hvor en skærm i centeret kan vise hvem der er registreret til stede i centeret lige nu og således bidrage til at afgøre om der er flere personer i centeret end registreret.

    Adgangsstatistik er en indbygget udvidelsesmulighed, som giver overblik over passager med statistik om belastning og personsammentælling over en valgbar tidsperiode. Belastningsstatistikken kan anvendes både til bemandingsplanlægning og overblik over tidspunkter med lav belastning.

    Sådan fungerer det
    Conventus systemet kører på hjemmesiden www.conventus.dk, hvor foreninger mv. har online adgang til at administrere fx sine hold, bookinger og medlemmer. I Conventus kan foreningens medlemmer online tilmelde sig på hold mens det også er muligt at booke ressourcer, faciliteter mv.

    Editering af medlemmer foregår i Conventus. Medlemmers personlige nøgle indlæses i Conventus med en Unitek bordlæser og udleveres efterfølgende til medlemmet.

    Anvendes telefon som nøgle, har medlemmet mulighed for selv at indtaste sit telefonnummer, hvilket er en stor fordel ved kortvarige medlemsskaber for gæster, turister mv.

    UniLock henter automatisk hvert minut de nyeste informationer om foreningens medlem-mer og bookinger fra Conventus, og sikrer at medlemmerne får adgang i døre jævnfør de hold medlemmerne er tilmeldt samt at bookinger klargøres.

    Bestykning

    Følgende bestykning i UniLock og Conventus er nødvendig.

    UniLock
  • Standard UniLock 2.0 installation med det aktuelle antal døre.
  • Nøgle-brikker til medlemmer.
  • K17 USB bordlæser til at indlæse medlemmers personlige nøgle i Conventus.
  • Programmodul "Import af data" til udveksling af data.
  • Programmodul "Gyldighedsperioder" til når bookinger skal give adgang.
  • Programmodul "Fiktive specialdage og undtagelser" til når bookinger skal ændre styring.


  • Conventus
  • Pakke: Conventus Pro.
  • Modul: Adgangskontrol, til udveksling af data.


  • Opsætning

    For at få løsningen til at fungere, skal følgende opsætninger foretages.

    Conventus
    Medlemsoprettelse i Conventus, UniLock adgangskontrol, Unitek Medlemmer oprettes med deres stamdata, nøgle, evt. pinkode og hold. [Adgangskontrol], [Enheder] oprettes med angivelse af hvilke hold der skal have adgang og hvilke ressourcers bookinger der skal påvirke UniLock.

    I Conventus oprettes en [Adgangskontrol], [Computer] som indstilles til at anvende [Ændrings-synkronisering] og [Indboks]. [Computeren] tilføjes [Enheder].

    UniLock
    I UniLock oprettes persongrupper svarende til Conventus [Enheder], og persongruppernes adgangsrettigheder indstilles. Evt. oprettes delte undtagelser som påvirker tidstabeller/sikkerhedsniveau-tidstabeller for at ændre styring i forbindelse med bookinger.

    I UniLock, [Indstillinger], [Database], [Import af data] vælges en ledig kanal og kanaltypen vælges til [Conventus - Online Foreningsadministration].

    Læs vejledning hos Conventus

    Driftsklar

    I UniLock udføres en manuel synkronisering ved at trykke på [Synkroniser]. Systemerne er klar til drift, når medlemmer fra Conventus er oprettet som personer i UniLock, og personernes adgangsrettigheder er indstillet til de respektive persongrupper svarende til Conventus [Enheder].

    Læs mere om Conventus online forenings administration

    Kundecases
    Juelsminde Hallerne, UniLock og Conventus, Mette Lauridsen Online holdtilmelding og betaling
    Medlemmers online holdtilmelding og betaling via Conventus i samarbejde med UniLock adgangskontrol letter hverdagen hos Juelsminde Hallerne.
    Læs mere
    Kibæk Krydsfelt (Multihal), UniLock og Conventus, Bjarne M. Pedersen, Heidi Bundgaard Online holdtilmelding, betaling og håndtering af dagsgæster
    Medlemmers online holdtilmelding og betaling, samt håndtering af dagsgæster via Conventus i samarbejde med UniLock adgangskontrol letter hverdagen hos Kibæk Krydsfelt.
    Læs mere

    Download Filnavn Størrelse
    Integration mellem UniLock og Conventus Integration-Conventus.pdf 433 kB